24. 12. 2018
Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:
-
špatný marketink
-
nereálná cena
V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?
Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.
Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"
Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.
Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.
Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.
Autor: Jiří Chupek
Práce realitního makléře a hypotečního specialisty je pro mne nejen profesí, ale i vášní. Spojuji, ty kteří chtějí prodat svůj domov, s těmi, kteří hledají ideální bydlení. Každý den je novou výzvou, kdy mohu pomáhat lidem v důležitých životních rozhodnutích.
Mou motivací je spokojenost klientů. Když se mi podaří prodat Vaši nemovitost za skvělou cenu nebo pro Vás zajistit financování vysněného bydlení, cítím obrovské naplnění. Každá transakce má svůj příběh, a to mě inspiruje. Neustále se vzdělávám a sleduji trendy, abych mohl klientům poskytovat nejlepší služby.
Jsem hrdý, že mohu být součástí tak důležitých momentů v životě svých klientů. Práce realitního makléře a hypotečního specialisty je pro mne již 15 let koníčkem, který mi dává smysl a radost. Motivuje mě každý den být lepší.